Bismillahirrahmanirrahim...

BACA GUNA HATI ye.... (^_-)

Friday, April 8, 2011

DuGaaN nYAwa..

7 April adalah 1 peristiwa yang xdapat dilupakan. Kenapa? 1 kemalangan telah berlaku ke atas diriku sendiri.. Sedang ibubapaku sendiri tidak mengetahui apa yang berlaku pada diri ini. Jika ajal sudah tiba, dan masa untuk aku diputuskan daripada seluruk kelazatan didunia telah sampai, maka aku harus pergi..

Alhamdulillah, Allah masih memberi kesempatan untukku hidup di dunia ini. Betapa kita xtau bila nyawa kita akan dicabut. Andai tatkala itu, nyawaku dicabut, entah dimana tempatku di akhirat kelak.. Ramai insan lupa bahawa jika Allah berkehendak untuk nyawa kita berakhir, pasti roh sudah dipanggil untuk berpisah dari jasad. Semoga iman kita dikuatkan daripada terus hanyut dengan kelazatan hidup di dunia..

Semoga nyawa kita dicabut tatkala cukup amal2 kita untuk menempatkan kita di syurga kelak.. Pasti ada hikmah disebalik setiap kejadian..(^.^)




3 comments:

  1. adik nape nie??kemalangan dijln raya??ape2 pn alhamdulillah Allah masih sayang kan kte..

    ReplyDelete
  2. huk, 1 peristiwa yang ptama kali berlaku dlm hidup ini...alhmdulillah, Allah msh berkehendak untuk umur ini diperpanjang..pasti ada hikmahnya..=)

    ReplyDelete

JOM KONGSI ILMU...