Bismillahirrahmanirrahim...

BACA GUNA HATI ye.... (^_-)

Thursday, December 20, 2012

MENGAPA KAU BEGITU TEMAN?


Bismillahirrahmanirrahim...Assalamua'laikum sahabat2..

Salah atau tidak memutuskan persahabatan yang dapat menyakiti iman?
Maksud ana, memutuskan persahabatan kerana boleh merosak iman sendiri?
Allahu rabbi, terasa aku tidak kuat untuk mempunyai teman yang bisa menghancurkan imanku yang nipis ini...

Apakah yang harus aku lakukan apabila sahabat tersebut adalah orang yang serumah denganku?
Saat ini, aku hanya bisa mengharap agar Allah menguatkan hati aku dengan sahabat yang seperti ini..

Entah mengapa aku diburuk-burukkan mereka dibelakangku, tetapi memaniskan muka apabila berdepan denganku.. Tidak ingatkah mereka pada azab Allah?
Atau aku sendiri yang lupa pada hukum Allah..
Moga Allah memberikanku kekuatan dalam menghadapi teman2 yang seperti ini..

Wahai teman, kau kuanggap seperti saudaraku,
Tetapi sayang,
Aku kau anggap seperti sampah yang xberguna..
Sengaja kau undang kebencian orang agar turut membenciku seperti kau membenciku..
Allah, tabahkanlah hati ini,,,,
Demi mencapai redhaMU..
Mujahadah itu PAHIT, kerana syurga itu MANIS...
Tenangkanlah hatiku,
Jauhkanlah rasa dendam dari diri ini,
Lupuskan rasa benci yang menapak dihati,
Tanamkan semangat mujahidah dalam diri ini,
Agar aku sentiasa merasa dekat padaMU...

Firman ALLAH S.W.T:

     Maksudnya: Dan sesiapa yang berTAQWA kepada Allah (dengan mengerjakan suruhannya dan meninggalkan larangannya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya). Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatiny; dan (ingatlah), sesiapa yang berserah diri bulat-bulat pada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya).
Surah at-Talaq : 2-3

No comments:

Post a Comment

JOM KONGSI ILMU...